Şirketlerin imzası olarak tanımlanabilecek logo şirket kimliğini üstlenmesi açısından başlangıç düzeyle yapılması ve tasarlatılması gereken bir semboldür. Çünkü şirketin yaptığı her iş bundan sonda o logo ile anılacaktır. İşte bu nedenledir ki ne kadar iyi bir logonuz varsa o kadar da iyi bir imaj ve görüntünüz var demektir.
Gelişen tasarım teknolojileri ile kavramlar artık birbirine girmeye başlamıştır. Öyle ki bir çok sitede logo adı altında sunulan bannerler, ikon setlerini görmeye başladık. Logonun ne olduğunu anlamak için öncelikle benzer terimlerin anlamını bilmemizde fayda var.
Bennerler yani reklam panoları sitelerde bir ürünü, siteyi, içeriği vb. öğeleri tanıtmak için konulmuş görsellerdir. Reklamcılık sektöründe kullanılan bannerler renkli yapılarıyla dikkat çekerler ve tıklama oranlarını arttırırlar. Cover banner, Leaderboard banner, Tower banner, Micro banner, Pop Up banner, Sticky-Ad banner gibi çeşitli ölçülerde ve boyutlarda türleri bulunur.
İkon setleri ise simgeler ya da estetik görünümü olan semboller olarak tanımlanabilir. Bunlar genelde objelerin sembolleridir. Logolarda obje olarak kullanılabilirler ve eklendikleri içeriklere görsellik katarlar. Genel de ücretsiz dağıtılsa da ücretli ve telif hakkı içerenler vardır.
İşte bu iki kavram genellikle logoyla karıştırılmaktadır. Ancak ikisi de logodan tamamen farklıdır ikonlar logo içerisinde sadece bir obje olarak kullanılabilirler; ama bannerlerin logolarla hiçbir bağı yoktur. Bir çok deneyimsiz genç hazırladıkları bannerleri logo adıyla yayınlamaktadırlar. Bu ise logo adının ve özelliklerinin yozlaşmasına neden olmaktadır. Çünkü logolar sadece bannerler gibi bir ürüne odaklanıp onu tanıtmazlar, aksine geneli kapsayıp imza görünümü alırlar.